Spring naar de content

Veel gestelde vragen

U mag erop vertrouwen dat onze zorg veilig is. We hebben de poli’s opnieuw ingericht en we zijn goed voorbereid om veilige zorg aan u te verlenen. Dat doen we door 1,5 meter afstand van elkaar te bewaren, hygiënisch te werken en controle op coronaklachten. Als u corona-gerelateerde klachten heeft krijgt u uit voorzorg een mondkapje van ons. Soms kan het nodig zijn dat we in de zorgverlening dichter dan 1,5 meter bij u komen. Ook dit is veilig omdat onze zorgverleners alleen in het ziekenhuis werken als ze geen klachten hebben en goed getraind zijn om hygiënisch te werken.

Nee. Het risico is in Bernhoven niet groter dan op andere plaatsen in onze samenleving. In Bernhoven gelden de algemene hygiënemaatregelen en als iedereen die opvolgt in ons ziekenhuis is er geen sprake van extra risico op besmetting. Bij de ontvangstbalie controleren we aan de hand van een aantal vragen of u coronaklachten heeft. Belangrijk is dat u eerlijk antwoord geeft. .Is het antwoord op een of meer vragen ja, dan krijgt u uit voorzorg een mondkapje van ons. U wordt altijd geholpen omdat dit medisch noodzakelijk is.

We maken voor de komende weken afspraken met de patiënten die onze zorg het hardst nodig hebben, dit wordt beoordeeld door onze artsen. Bernhoven neemt zelf met de betreffende patiënten telefonisch contact op voor een afspraak voor bijvoorbeeld een polikliniekbezoek, opname of onderzoek. Heeft u toch nog een vraag? Stel uw vraag dan via het contactformulier: https://www.bernhoven.nl/algemene-navigatie/contactformulier/, wij geven u zo snel mogelijk een reactie.

Uw specialist beoordeelt of uw operatie wel of niet kan wachten. Dit bespreekt uw specialist ook met u. Heeft u toch nog een vraag? Stel uw vraag dan via het contactformulier: https://www.bernhoven.nl/algemene-navigatie/contactformulier/, wij geven u zo snel mogelijk een reactie.

We begrijpen dat het niet leuk is als u langer moet wachten, maar de specialist beoordeelt of het medisch verantwoord is of u wel of niet kunt wachten.

Ook andere ziekenhuizen hebben te  maken met langere wachttijden. Onze specialisten hebben wel overleg met collega’s van andere ziekenhuizen.

We onderzoeken of we u kunnen helpen met zorgbemiddeling, dat is nu nog niet klaar. Zodra dit kan vertellen we u dit. Ook kunt u informeren bij uw eigen zorgverzekeraar.

Dan was het voor deze persoon medisch noodzakelijk om niet langer te wachten en heeft de specialist afgesproken dat hij of zij naar het ziekenhuis moest komen.

U moet langer wachten dan uw kennis omdat uw specialist vindt dat dit gezien uw medische toestand verantwoord is.

We houden de 1,5 meter aan. We richten poli’s hiervoor tijdelijk opnieuw in. We gaan werken met strikte tijdsloten, zodat patiënten elkaar zo min mogelijk kruisen. En natuurlijk gelden de hygiëneregels zoals handen desinfecteren en geen handen schudden. Ook zal een van onze medewerkers u nog een keer wat vragen stellen over uw gezondheid op het moment dat u zich in Bernhoven meldt voor uw afspraak. Deze vragen worden gesteld om de veiligheid van onze medewerkers en patiënten te waarborgen. Als u luchtwegklachten heeft of koorts, dan krijgt u een mondneusmasker.

Dat ligt er aan hoe dringend uw zorgvraag is. De arts beoordeelt op basis van uw verwijzing of uw afspraak ingepland gaat worden. Dit kan een afspraak in het ziekenhuis zijn of telefonisch.

Spoedzorg is altijd open voor wie dit nodig heeft. Neem wel altijd eerst contact op met uw eigen huisarts. Heeft u spoedzorg nodig na 17.00 uur of in het weekend? Bel dan de Huisartsenpost: 088 – 876 50 50.

Dat kan altijd. Onze specialisten werken altijd al samen met collega’s in andere ziekenhuizen. Ook als u voor een bepaalde operatie of behandeling naar een ander ziekenhuis moet, kan de nazorg in Bernhoven plaatsvinden.

Stel dan uw vraag dan via ons contactformulier, wij geven u zo snel mogelijk een reactie.