Skip to Content

Contact en veelgestelde vragen

Heb je vragen of opmerkingen voor ons?

Hier vind je het overzicht met de contactgegevens van de poliklinieken, afdelingen en spreekuren in Bernhoven. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben we hier ook de antwoorden op veelgestelde vragen op een rij gezet. Selecteer een onderwerp.

Veelgestelde vragen

Op de verwijsbrief staat hoe je een afspraak kan maken. In de meeste gevallen vragen we je om zelf te bellen en soms bellen wij jou voor het plannen van een afspraak. Bel je zelf voor het maken van een afspraak, dan vind je het telefoonnummer in de verwijsbrief. Telefoonnummers vind je ook in het overzicht van specialismen en afdelingen in Bernhoven.

Als je klachten zijn verergerd dan kun je het beste contact opnemen met je huisarts voor overleg. De huisarts kan beoordelen of de eerste afspraak verzet moet worden. Of dat er andere acties ondernomen moeten worden.

Wil je een afspraak, na overleg met je huisarts, verzetten of afzeggen? Dan kun je bellen met de polikliniek waar je de afspraak hebt. Je vindt het nummer via het overzicht met poliklinieken, spreekuren en afdelingen.  Als je de afspraak op tijd afzegt (uiterlijk 24 uur van tevoren), dan kunnen we in jouw plaats een andere patiënt helpen. Wanneer je ons belt kun je ook meteen een nieuwe afspraak maken.

Soms vraagt je specialist om kort voor je afspraak bloed te laten prikken. Kun je digitaal geen afspraak meer inplannen voor dat tijdstip? Bel dan naar de polikliniek via T 0413 – 40 19 08. Dan maakt de specialist de afspraak voor je bloedafname. Soms geeft de huisarts aan dat je nog dezelfde dag bloed moet laten prikken. Kun je die dag geen digitale afspraak maken? Misschien is er toch nog een plek op een prikpost in de buurt. Is dit niet mogelijk? Dan neemt je huisarts contact op met ons ziekenhuis en plannen wij je in voor een spoed- of cito afspraak op de polikliniek in Oss of Uden.

Dit is afhankelijk van de wachttijd voor het specialisme waarvoor je bent aangemeld. Wanneer je bent doorverwezen naar ons, beoordelen onze specialisten je zorgvraag altijd op urgentie. Dit betekent dat er bij de wachttijd rekening wordt gehouden met wat medisch verantwoord is.

MijnBernhoven is het patiëntenportaal van Bernhoven. Ben je als patiënt geregistreerd bij Bernhoven? Dan heb je toegang tot jouw eigen medische dossier in MijnBernhoven. In dit patiëntenportaal kun je:

  • Jouw afspraken bekijken;
  • Relevante folders lezen met adviezen en informatie over jouw behandeling;
  • Metingen, uitslagen en brieven inzien van jouw medisch dossier;
  • Persoonlijke gegevens bekijken en voor een deel ook wijzigen.

Wil je meer weten over wat MijnBernhoven voor jou kan betekenen? Of wil je inloggen? Ga dan naar de pagina over MijnBernhoven.

Zijn er persoonlijke gegevens gewijzigd, bijvoorbeeld je adres, huisarts, telefoonnummer of zorgverzekering? Geef deze wijziging dan aan ons door via dit formulier.

Je hebt recht op inzage in je dossier. Je behandelend arts wordt altijd op de hoogte gesteld van je verzoek om inzage. Ook als je niet meer in het ziekenhuis ligt, maar wel onder behandeling bent of bent geweest kun je je dossier aanvragen. Inzage kun je aanvragen via dit formulier

Röntgenfoto’s worden digitaal gemaakt en opgeslagen. Dat geldt ook voor andere beeldvormende onderzoeken zoals bijvoorbeeld een echografie of een MRI-scan.

Heb je een kopie nodig dan sturen we die per beveiligde mail. In de mail lees je hoe je de mail kunt openen. We kunnen beelden van meerdere onderzoeken opsturen.

Beelden van radiologische onderzoeken bestemd voor fysiotherapeuten, manueel therapeuten, logopedisten, medisch specialisten in het buitenland, of voor jezelf kun je gratis bij ons aanvragen.

Medische doeleinden

Heb je de beelden nodig voor medische doeleinden, bijvoorbeeld een andere specialist, tandarts o.d. dan moet de behandelaar dat schriftelijk aanvragen. Jij moet daar wel toestemming voor geven. Wij sturen de beelden dan gratis naar de betreffende behandelaar.

Het aanvraagformulier voor het opvragen van radiologische beelden vind je hier.

Je kunt ook telefonisch contact met de afdeling radiologie opnemen via T 0413 – 40 19 62. Of je kunt langslopen bij de afdeling radiologie in Uden of bij de balie in Oss. Hier kun je melden dat je radiologische beelden wilt ontvangen. Zorg dat je een geldig identiteitsbewijs bij je hebt. Binnen een dag krijg je dan een beveiligde mail.

Voor informatie over gevonden voorwerpen bel je met de afdeling waar je (opgenomen) bent geweest. Of je kunt contact opnemen met de receptie via T 0413 – 40 40 40.

Is er onverhoopt door toedoen van (medewerkers van) Bernhoven schade ontstaan aan jouw persoonlijke eigendommen? Dan kun je hier melding van maken via het schadeformulier. Een medewerker neemt dan contact met je op voor verdere afhandeling van de schade.

Als student kun je terecht bij een groot aantal zorgafdelingen om stage te lopen. Ook als je een niet zorg gerelateerde mbo-, hbo- of wo- opleiding volgt zijn er interessante mogelijkheden voor stage, afstuderen of scriptie(onderzoek). Bijvoorbeeld voor de opleiding communicatie, ICT, HR, economie of bedrijfskunde. Ilse Henderson coördineert de stages en mogelijkheden voor afstuderen en scriptie. Stuur een CV met motivatie naar zorgopleidingen@bernhoven.nl t.a.v. Ilse Henderson of bel haar op T 06 - 20586103.

Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. Je kunt hiervoor onderstaand contactformulier gebruiken. Ook kun je ons op werkdagen bereiken via T 0413- 40 40 40.

Contactformulier

* Verplicht veld

We gaan vertrouwelijk om met je gegevens. We gebruiken deze alleen voor het doel waarvoor je de gegevens invult. Alle gegevens die je hier invult versturen we beveiligd (versleuteld). Hiermee zorgen we ervoor dat je gegevens niet door anderen ingezien kunnen worden. Of dat je gegevens door anderen worden misbruikt.