Skip to Content

Patiëntenportaal MijnBernhoven

Direct toegang tot je medische gegevens

MijnBernhoven is het patiëntenportaal van Bernhoven. Via MijnBernhoven heb je toegang tot jouw eigen medische dossier in een beveiligde omgeving. In dit patiëntenportaal kun je bijvoorbeeld gedeeltes van je medisch dossier inzien, je persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen en zien wanneer er afspraken gepland staan.

Wat is MijnBernhoven?

Accepteer cookies om deze video te kunnen bekijken.

Veelgestelde vragen MijnBernhoven

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over MijnBernhoven.

Gebruik

Ben je als patiënt geregistreerd bij Bernhoven? Dan heb je toegang tot je medisch dossier via MijnBernhoven. 

Ook kinderen kunnen gebruik maken van MijnBernhoven. In de Wet is per leeftijdscategorie geregeld welke rechten kinderen en ouders hebben bij het bekijken van jouw medische dossier. Wil je hier meer over lezen? Bekijk dan deze pagina: Rechten voor kind en ouders bij medische zorg.

Om MijnBernhoven te kunnen gebruiken moet je als patiënt bij Bernhoven ingeschreven staan. Ook moet je BSN-nummer eenmalig gecontroleerd zijn in Bernhoven. Meestal gebeurt dit vóór je eerste bezoek aan Bernhoven door patiëntenregistratie.

Daarnaast heb je het volgende nodig:

  • Een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
  • Een telefoonnummer (vast of mobiel)
  • Een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app.

Sta je nog niet ingeschreven als patiënt bij Bernhoven? Je kan jezelf als patiënt laten registreren bij de inschrijfbalie (route 002) in Bernhoven. Neem hiervoor geldig legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

In MijnBernhoven kun je:

  • Jouw afspraken bekijken;
  • Relevante folders lezen met adviezen en informatie over jouw behandeling;
  • Metingen, uitslagen en brieven inzien van jouw medisch dossier;
  • Persoonlijke gegevens bekijken en voor een deel ook wijzigen.

Via MijnBernhoven kun je geen vragen stellen. Is er sprake van spoed? Bel dan 112 of je huisarts. MijnBernhoven is niet geschikt voor spoed en acute zorgvragen.

Ja, je kunt MijnBernhoven gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met internet. Ook kun je de MijnBernhoven app downloaden, zo heb je altijd snel toegang tot belangrijke informatie.

MijnBernhoven werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Microsoft Edge, Google Chrome, Safari, Firefox en Mozilla.

Je behandeling is niet afhankelijk van MijnBernhoven. Je bent ook niet verplicht op MijnBernhoven te gebruiken. Wél heb je meer inzicht in je medische gegevens.

Je hebt toegang tot MijnBernhoven wanneer je bij Bernhoven als patiënt ingeschreven staat. Je medische gegevens zijn zichtbaar vanaf 2018. Gegevens vóór 2018 zijn niet zichtbaar in MijnBernhoven.

Heb je een vraag over je persoonsgegevens?

Je kunt je persoonlijke gegevens in MijnBernhoven bekijken. Sommige gegevens kun je zelf in MijnBernhoven wijzigen. Zoals je roepnaam, e-mailadres en telefoonnummer. Ook kun je je huisarts, tandarts en apotheek invullen of wijzigen. Alle andere gegevens kun je wijzigen via het wijzigingsformulier op onze website of bij de inschrijfbalie (route 002) in Bernhoven.

Heb je een medisch-inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief?

Bij je volgende afspraak vertelt je behandelaar wat de informatie betekent. De zorgverlener neemt eerder contact met je op over de uitslag als dit nodig is. We vragen je daarom om niet te bellen, maar de volgende afspraak af te wachten.

Heb je een andere vraag?

Stel je vraag via het contactformulier op de website of bel naar het algemene nummer 0413 – 40 40 40.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om iemand te machtigen om jouw dossier in te zien. We onderzoeken samen met DigiD en de leverancier hoe we dit in de toekomst wel toe kunnen voegen.

Inloggen

Om MijnBernhoven te kunnen gebruiken moet je als patiënt bij Bernhoven ingeschreven staan. Ook moet je BSN-nummer eenmalig gecontroleerd zijn in Bernhoven. Meestal gebeurt dit vóór je eerste bezoek aan Bernhoven door patiëntenregistratie.

Daarnaast heb je het volgende nodig:

  • Een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
  • Een telefoonnummer (vast of mobiel)
  • Een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app.

Sta je nog niet ingeschreven als patiënt bij Bernhoven? Je kan jezelf als patiënt laten registreren bij de inschrijfbalie (route 002) in Bernhoven. Neem hiervoor geldig legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

Inloggen in MijnBernhoven gaat via DigiD. Dat kan op 2 manieren: DigiD met extra controle via sms of de DigiD-app.

Inloggen met DigiD en extra controle via sms:

  1. Ga naar bernhoven.nl/mijnbernhoven
  2. Klik op de knop ‘Inloggen in MijnBernhoven’
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’
  4. Vul je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in
  5. Direct daarna ontvang je op je telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code log je definitief in. Je komt dan op de startpagina van MijnBernhoven.

Inloggen met de DigiD-app:

  1. Ga naar bernhoven.nl/mijnbernhoven
  2. Klik op de knop ‘Inloggen in MijnBernhoven’
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’
  4. Vul je DigiD-gebruikersnaam in
  5. Scan met je mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt
  6. Vul de pincode in op je telefoon. Je komt dan op de startpagina van MijnBernhoven.

Heb je nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wil je informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kun je ook je telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen.

Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.

Ga naar de bibliotheek bij jou in de buurt. Zij zijn opgeleid om jou te helpen met je DigiD. Of kijk op de website van DigiD voor een oplossing. Je kan met vragen over DigiD ook terecht bij De Digihulplijn op het gratis nummer: 0800 – 1508

Je kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat je aanvraag is verwerkt.

Ja, je kunt alleen inloggen in MijnBernhoven met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnBernhoven zoveel mogelijk gegarandeerd.

De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnBernhoven zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.

Die kun je aanvragen op de website van DigiD.

Je kunt dit controleren of aanpassen op de website van DigiD.

Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD.

Het kan zijn dat er een foutmelding verschijnt bij het inloggen. De oorzaak hiervan kan zijn dat je huisarts of tandarts niet meer werkzaam is in de praktijk, of je apotheek niet meer bestaat. Is dit het geval of blijft deze melding om een andere reden verschijnen? Dan kun je contact met ons opnemen. Wij zijn op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer: 0413- 40 28 47.

Veiligheid & privacy

Bernhoven voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om je gegevens maximaal te beschermen. Wij nemen de maatregelen voor informatiebeveiliging en -veiligheid die nodig zijn. Zo controleren experts regelmatig of ons patiëntenportaal veilig is. Met onze maatregelen maken wij de kans dat onbevoegden toegang krijgen tot jouw omgeving, zo klein mogelijk.

Al het elektronisch verkeer tussen Bernhoven en je computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer alleen door jou kan worden gelezen en niet door anderen. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat onbevoegden toegang krijgen tot jouw MijnBernhoven-omgeving.

Alleen jijzelf kunt inloggen in MijnBernhoven. Inlog via DigiD met extra sms-controle is strikt persoonlijk. Als je ingelogd bent via DigiD met extra controle via sms dan kan niemand anders hierin meekijken.

Je kunt zelf veel doen om MijnBernhoven veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:

  • Zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop je inlogt in MijnBernhoven goed is beveiligd
  • Log uit als je MijnBernhoven niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser
  • Zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot je scherm en daarmee tot je gegevens. Dat kun je bijvoorbeeld doen door de computer te vergrendelen als je ervan wegloopt.
  • Ga zorgvuldig om met je medische gegevens. Berg afdrukken uit je medisch dossier goed op en denk na over wat je deelt met anderen. Bernhoven raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
  • Bekijk tips voor veilig gebruik van DigiD

Afspraken

Je kunt je afspraken bekijken in MijnBernhoven. Alleen afspraken voor bloedprikken en opnames in Bernhoven zijn niet zichtbaar.

Nee, het is nog niet mogelijk om een afspraak te maken, wijzigen of afzeggen in MijnBernhoven. Een afspraak maken, wijzigen of afzeggen kan via onze website. Afspraken voor bloedprikken kun je maken, wijzigen of afzeggen via deze website.

Een wijziging is direct zichtbaar in MijnBernhoven. MijnBernhoven toont dus de meest actuele datum en tijd van je afspraak. Je wordt over een wijziging ook altijd gebeld, of je ontvangt een brief.

Labuitslagen

Je kunt aan de laboratoriumuitslagen in de tabel niet zien of je ziek of gezond bent. Of de uitslag hoog, gemiddeld of laag is in vergelijking met wat de arts als ‘normaal’ ziet (de referentiewaarden), hangt bijvoorbeeld af van het type onderzoek dat je hebt gehad. Bespreek de uitslagen daarom altijd eerst met je behandelaar. Trek zelf geen conclusies. Bij de volgende afspraak vertelt je behandelaar wat de uitslagen betekenen.

Het is mogelijk dat je uitslagen in het overzicht mist. Als je onderzoek is aangevraagd door je huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnBernhoven. Neem in dat geval contact op met je huisarts of kijk indien mogelijk in je huisartsenportaal. 

Ook kan het zijn dat je uitslagen mist omdat je bepaalde data of filteropties hebt gekozen. In dat geval zie je alleen de uitslagen van de onderzoeken die op die data plaatsvonden of van de gekozen bepaling. Klik op filter of afnamemomenten om weer alle uitslagen te zien.

Daarnaast zijn we het patiëntenportaal nog aan het verbeteren. Om deze reden kan het zijn dat je nog uitslagen mist.

In de ballonnetjes staat specifieke informatie die over de uitslag gaat waar het ballonnetje bij getoond wordt. We werken aan het verbeteren van het patiëntenportaal en de manier waarop de uitslagen getoond worden.

Mijn gegevens

Sommige gegevens kun je zelf in MijnBernhoven wijzigen. Zoals je roepnaam, e-mail en telefoonnummer. Maar ook bij welke huisarts, apotheek of tandarts je bekend bent. Andere gegevens kun je wijzigen via het wijzigingsformulier op onze website of bij de inschrijfbalie (route 002) in Bernhoven.

Het is belangrijk dat je gegevens juist en actueel zijn, zodat we zo nodig:

  • Een brief kunnen sturen
  • Een sms of e-mail over je afspraak te kunnen sturen
  • Een vragenlijst naar je kunnen mailen
  • Je kunnen bellen naar aanleiding van een uitslag
  • Het recept naar je apotheek kunnen sturen
  • Een brief of verslag naar je huisarts of tandarts kunnen sturen

Daarnaast zijn je verzekeringsgegevens nodig om de zorg (deels) vergoed te krijgen.

Contactformulier

Vind je het antwoord op je vraag over MijnBernhoven niet? Stel je vraag via onderstaand contactformulier. Of neem contact op met het begeleidingscentrum via T0413 - 40 28 47.

Contactformulier MijnBernhoven

Geslacht
Dit formulier is uitsluitend bestemd voor vragen of opmerkingen over MijnBernhoven.

Hulp bij inloggen bij DigiD

Heb je hulp nodig bij inloggen met je DigiD? Ga voor meer informatie naar de website van DigiD. Of bel De Digihulplijn via het gratis nummer: 0800 – 1508.

Of ga naar de bibliotheek in je regio. Zij zijn opgeleid om te helpen met alles rondom het aanvragen en inloggen met DigiD.

Gebruikersvoorwaarden MijnBernhoven

Lees de gebruikersvoorwaarden van MijnBernhoven op deze pagina