Spring naar de content

Uw afspraak

De specialist probeert aan de hand van een gesprek en/of lichamelijk onderzoek de oorzaak van uw klachten te achterhalen.

Komt u voor een afspraak naar de polikliniek? In het ziekenhuis gelden nog wel enkele veiligheidsregels rondom corona. We hanteren zoveel mogelijk de 1,5 meter afstand en we schudden geen hand.

  • Om de wachtrij te beperken vragen we u om tien minuten vóór uw afspraak naar het ziekenhuis te komen.
  • U komt in principe alleen naar de polikliniek. Als u slecht ter been bent of in een rolstoel zit, of als uw begeleider voor u als tolk optreedt mag uw begeleider mee naar binnen. Dat geldt ook voor patiënten jonger dan achttien jaar, dan mag een ouder of verzorger meekomen.
  • Wordt u door iemand gebracht, dan moet uw begeleider buiten wachten.
  • Als er inderdaad redenen zijn waarom uw begeleider mee naar binnen kan, neem een persoon mee die geen COVID-gerelateerde gezondheidsklachten hebben. Bij klachten mag uw begeleider niet mee naar binnen. Wij rekenen op uw eerlijkheid en uw verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Bij binnenkomst krijgt u een medisch mondneusmasker van ons uitgereikt. U draagt dit mondneusmasker tijdens uw gehele bezoek.
  • Ook desinfecteert u uw handen bij binnenkomst.
  • Als u zich meldt, dan moet u enkele vragen over uw gezondheid beantwoorden. (Als uw begeleider wel mee naar binnen mag, moet ook uw begeleider deze gezondheidsvragen beantwoorden).
  • Wanneer een eventuele begeleider niet naar binnen kan en u heeft op dat moment begeleiding nodig, dan zorgt het ziekenhuis dat er iemand is die u helpt.
  • Volg in het ziekenhuis de aanwijzingen voor looproutes en zitplaatsen.
  • Soms moet de arts / verpleegkundige binnen de 1,5 meter komen om zorg te kunnen verlenen. U mag erop vertrouwen dat onze medewerkers klachtenvrij zijn.
  • Is uw afspraak klaar, verlaat dan direct het ziekenhuis. Voordat u naar buiten gaat desinfecteert u opnieuw uw handen.
  • Moet u hoesten of niesen, doe dit in uw elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.

Wat neemt u mee?

Neem bij uw bezoek aan het ziekenhuis het volgende mee:         

  • Actueel Medicatie Overzicht (AMO)
    Het is voor ons belangrijk om te weten welke medicijnen u gebruikt. Daarom verzoeken wij u uw Actueel Medicatie Overzicht (AMO) mee te nemen naar het ziekenhuis. U moet dit AMO ophalen bij uw eigen apotheek, zodat uw AMO daar nog met u besproken kan worden. Wanneer u uit het ziekenhuis wordt ontslagen krijgt u een nieuw AMO mee, Als het nodig is, krijgt u daar een recept bij. We spreken dan over een AMO-R. Met dit AMO-R gaat u naar een apotheek. U krijgt dan uw nieuwe medicijnen mee.
  • Patiëntenpas
    Voor elk bezoek aan de polikliniek heeft u een patiëntenpas nodig. Bij uw eerste bezoek kunt u bij Patiëntenregistratie een patiëntenpas laten maken. Daarvoor heeft u uw verzekeringspapieren (of verzekeringspasje) en een geldig identiteitsbewijs (paspoort/rijbewijs) nodig. De Patiëntenregistratie in Uden is van maandag t/m vrijdag geopend van 7.45 - 17.00 uur, in Oss van 7.45 - 17.30 uur.
    Zijn uw gegevens gewijzigd? (U bent bijvoorbeeld verhuisd, u heeft een andere huisarts of uw telefoonnummer is gewijzigd). Meld dit dan bij de Patiëntenregistratie zodat zij uw gegevens kunnen aanpassen.
  • Geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart, Nederlands rijbewijs, reisdocument voor vreemdelingen of vluchtelingen).
    Voor de zorg bestaat geen leeftijdsgrens. Dat betekent dat ook minderjarige kinderen zich in de zorg moeten kunnen legitimeren vanaf hun geboorte.
  • Verwijskaart of -brief van de huisarts.
  • Zorgverzekeringspapieren of zorgverzekeringspas
  • Eventueel een lijstje met vragen die u wilt stellen aan uw specialist.